Copywriter není natěrač pokojů

aneb Kolik vás bude stát copywriting?

Potěšila by vás přehledná tabulka s přesnými ciframi. Něco jako 5000 znaků = 500 Kč. Jenže...  Váš projekt, produkt nebo služba jsou jedinečné. Proto jsou jedinečné i texty o nich – a copywriting tak nelze nacenit pro všechny přes kopírák stejně.

 

Když chcete natěrače, aby vám vymaloval ložnici namodro, službu vám nacení dle metrů čtverečních. Budete-li ale chtít autorské graffiti do puberťákova pokoje, nemůžete vycházet z ceníku natěračů... „Pane graffiťák, tak za kolik nám těch šest metrů našplíchnete?“

 

Graffiti-umělec pracuje jinak. Chcete, aby vám na zdi vytvořil originální dílo. Dílo, co má duši. Jedinečné a zároveň aby splnilo vaše zadání: sdělíte téma, co má váš syn za koníčky, jaké barvy má/nemá rád, ukážete pokoj, aby graffiti zapadlo do celkové koncepce prostoru…

 

A kolik tedy stojí ten copywriting?!

Podobně se to má s copywritingem. Každý zákazník i jeho projekt jsou jedineční. Proto i napsání webu, otextování e-shopu, dodání trefného sloganu... je rovněž unikátní. Jako copywriter musím pochopit váš byznys, konkurenci, občas se dokonce podívat na místo, kde váš „projekt“ probíhá. Koordinuji nápady s vaším grafikem/webařem... Proto zakázky naceňuji individuálně, a to na základě hodinové sazby 700 Kč (nejsem plátcem DPH). Vždy se dozvíte předem, v jakém rozmezí výsledná částka za vaše texty bude.

 

Chápu, přesto potřebujete aspoň základní ceník s kulantními čísly! A máte pravdu:

 

Otextování standardního prezentačního webu
(homepage, služby, o mně, ceník, kontakt)

od 7000 Kč

Slogany, názvy (claimy, perexy)
3 návrhy (dle dohody 5 a více)

od 3000 Kč

Blogový článek
na základě hodinovky 700 Kč

od 1400 Kč

Korektura stávajících textů
(pravopis, gramatika), proofreading

100 Kč/NS

Překlad z NJ, AJ
typicky pro popisky zboží e-shopu

dle dohody

Konzultace copywritingu
chcete-li si texty napsat sami a potřebujete profi copywriterské rady „jak na to“

1000 Kč / hodina v kavárně


 

Potřebujete špičkové texty?

Jdeme na to